Skip to content Skip to footer

Tiltræk flere sælgere som ejendomsmælger i 2022

Tiltræk flere sælgere

Content Marketing på flere kanaler – “omnipresence”.

Det er vigtigt, som ejendomsmægler at være til stede på flere kanaler. Det kaldes “omni-presence”. Det skaber større synlighed, og giver et større fundament for at vokse. Her snakker vi både om Tiktok, Instagram, Facebook og Linkedin. Content behøves ikke at være så stationært, hvorfor der også kan laves content, som taler til folk på Instagram- og Tiktok. Lige nu er der i U.S.A. mange ejendomsmæglere, som har fået øjnene op for Instagram- og Tiktok og laver indhold, som er sjovt- og spændende at følge med i.

Content-delen er det vigtigste våben for ejendomsmæglere. Om der er tale om tekst, altså blog indlæg, video eller lyd, er egentlig op til én selv. Jeg tror på, at det skaber troværdighed og skaber noget, som folk snakker om ved aftensmaden og kommer tilbage til, når de skal bruge information omkring deres næste boligkøb. Desuden er content en glimrende motor til at skabe indhold til de sociale medier, hjemmesiden og nyhedsbreve.

Her er nogle eksempler på, hvilket content som ville være relevant at lave.

  • Disse områder er steget markant i værdi. Er dit område en del af det?
  • 10 ting, du skal være opmærksom på ved køb af bolig
  • Skal jeg bo i lejlighed eller villa? Fordele & ulemper
  • Interviews med folk, der har købt hus
  • Interne nyheder: Velkommen til nye ansatte (skab en kultur udadtil, så man viser, at man er et menneske = troværdighed)

Det kunne også være, at man skulle gribe podcast bolden og lave et podcast omkring boligkøb. “Bolighjørnet af (Indsæt firmanavn)”

Denne form for content vil også give domænet en stærk SEO værdi, som på sigt vil kunne blande sig i topstriden på Google for at få flere besøgende, uden man skal betale for det.

Nyhedsbreve og automatiske e-mail flows

email marketing

Det at skabe et personligt bånd til ens kunder og potentielle kunder virker altid. Om man vælger at bruge SMS, e-mail eller andre elementer, bestemmer man egentlig selv.

Forestil dig, at du får en potentiel sælger til at skrive sin mail ved en Facebook Lead Kampagne. Det gør, at han automatisk får en email, og bliver en del af dit opsatte email flows. Send alt det content, vi omtalte lige før: Du serverer alt, hvad en potentiel sælger / køber skal bruge – du skaber tillid – ergo: du får et ord i branchen.

Byg disse flows, således brugere, der tilmelder sig lige netop jeres nyhedsbrev, får en personlig velkomst mail. Det er altså noget, der virker, fordi vi er nu engang kun er mennesker – og desto mere personligt en digital interaktion tager sig ud, desto mere troværdighed. Herefter kan der bygges endnu flere emails op med relevant information, som giver forbrugeren endnu mere lyst til at sælge.

Content marketing og personalisering er også den bedste måde at skabe omtale på, og vi mener altså, at det er den bedste gratis “markedsføring”, man kan få; at få (god) omtale.

Brug af video til branding

Som ejendomsmægler er branding naturligvis en vigtig faktor. De fleste vil vælge en ejendomsmægler, som har et stort lokalt kendskab, mange års erfaring, og som virker tillidsfuld og troværdig. Derfor er det en kæmpe fordel, at have opbygget en stor følgerbase, og nogle sociale medier, som understøtter denne troværdighed. Det er derfor en god idé at fokusere på branding i din markedsføring – og det kan du blandt andet gøre gennem video.

Vi i Marketingcompany har arbejdet med ejendomsmæglere, hvor vi netop har arbejdet meget med videoer, som er let forståelige- og skaber en branding for virksomheden.

Content marketing

Facebook-annoncering

Facebook annoncering er den førende kilde til at få sine ønskede resultater med online markedsføring.

Facebook Annoncering er ikke til at komme udenom, når vi snakker online markedsføring. Det er relativt simpelt at starte Facebook Annoncering, men hvis du gør det uden omtanke, et solidt for- og efterarbejde og uden et specifikt mål, kan dine annoncekroner også hurtigt være spildte.

I Real Marketing påtager vi os gerne hele processen og sørger for, at dine annoncekroner konverterer til mere trafik og flere kunder. Vi sørger for, at du henvender dig til den rigtige målgruppe, på den rigtige måde og får den rigtige effekt. I samarbejde med dig udarbejder vi en strategi for Facebook Annoncering, der understøtter dine ønsker, dit budget og dit målsætning.

Vi har arbejdet med +75 brands på tværs af brancher, men vi har nu valgt at dedikere vores fokus til ejendomsmæglere. Nedenfor er et eksempel, hvor at vi giver leads til en ejendomsmægler for 23 kr. pr. lead.

Leave a comment