Skip to content Skip to footer

Content marketing for 2022

Content marketing

Content er fundamentet der fører til trafik- og salg. Vi i Marketingcompany ved, at 80% af alle køb er følelsesbetonet. Vi kortlægger en content strategi for din virksomhed, og sælger dit produkt/service ved brug af ethos, call to actions, urgency og splittesting. 

Det er vigtigt, at vi tager udgangspunkt i slutbrugeren, og bygger salgsstrategien op omkring slutbrugeren. Hos Marketingcompany er der intet udenoms snak. Vi er ekstremt effektive- og du vil se resultater kort efter samarbejdet.

Forkert: Colgate lancerer den nyeste teknologi indenfor tandpasta

Rigtigt: Colgates nye teknologi gør dine tænder hvidere end nogensinde før

Peter Bowman


Hvad er Content Marketing?

Content marketing kommer til udtryk i tekst, billeder og videoer. Det handler om at skabe værdifuldt og engagerende indhold- fremfor direkte salg. Det er en langsigtet strategi, som ikke virker ligeså “ivrig”, som en almindelig reklame. En strategi for content hænger sammen med den salgsstrategi, som virksomheden arbejder med. Her kan nævnes de mest populære som er pull- og push salgsstrategi. Ønsker man at skubbe et produkt ud af butikken, og anvende videoer- og billeder som forsøger at sælge dig et produkt, så arbejder man med push-strategi. Er man derimod tilbagelænet og hviler i sit eget brand, så er der tale om pull-strategi. Ens content vil typisk udstråle “Vi ved vores produkt er fedt – køb eller lad være”.

Content marketing tager afsæt i egne medier. Der er forskellige kanaler hvor man kan lave content. Her kan nævnes hjemmeside, Instagram, Facebook og Youtube som eksempler.

Få succes med content marketing!

Billeder, videoer, copywriting og grafisk materiale er grundstenene til din forretning. Det er ikke nok at have det dygtigste bureau til at stå for din Facebook annoncering, hvis ikke at din virksomhed ser attraktiv ud. Det vil blot resultere i, at du får en masse trafik til din hjemmeside, som du ikke formår at konvertere. Det man også kalder for en lav konverteringsrate.

For at få succes med content marketing, skal man derfor definere hvilke følelser, som giver købelyst til ens produkt.Vi ved at 80% af alle køb er følelsesbetonet. Et eksempel på dette kunne være et produkt som: Gin. En måde at sælge det på kunne være en overskrift som:

1) Lækker gin med 46% alkohol og smag af jordbær

En teknisk forklaring som ofte falder igennem. Hvorimod en tekst som:

2) Slå benene op- og nyd en iskold, velfortjent gin & tonic!

Leave a comment